top of page
dutchawakener3

Frits Barend deelt opvallende anekdote na plotseling overlijden voetbalicoon Neeskens: ‘Ik wil geen injecties meer’


Voetbalicoon Johan Neeskens is zondag plotseling overleden. Hij was voor KNVB WorldCoaches actief in Algerije, waar hij onwel werd. Medische hulp mocht niet meer baten.


Neeskens vierde als voetballer vele successen met Ajax, maar ook FC Barcelona.


Dinsdagochtend zei Frits Barend in het tv-programma Goedemorgen Nederland dat hij maar 73 jaar is geworden.


Ik wil het niet, ik wil geen injecties meer

Hij las namen voor van spelers van het elftal van Ajax dat in 1971 de Europacup won. Heinz Stuy leeft nog, Johan Neeskens is 73 geworden, Barry Hulshoff 73, Vasovic 62, Suurbier 74, Nico Rijnders 29, Gerrie Mühren 67, Dick van Dijk 51, Cruijf 68 en Piet Keizer 73. “Allemaal overleden,” zei Barend.


Hij deelde vervolgens een opmerkelijke anekdote. Johan Cruijf weigerde in 1972 mee te gaan naar München. Hij had geen zin om weer een injectie van dokter Rolink te krijgen. “Johan zei: Frits, ik vertrouw het niet wat ik allemaal in mijn lichaam krijg.” Het werd een enorme rel.


“Cruijf zei: Ik wil het niet, ik wil geen injecties meer,” herhaalde Barend.


Zomaar dood neervallen

“Negen jongens van mijn generatie, van mijn leeftijd, gezonde jongens, allemaal dood. Zomaar dood neervallen. Een jongen van mijn generatie. 73 jaar maar.”


Op dat moment werd er ingegrepen. Presentatrice Welmoed Sijtsma nuanceerde: “Maar het was ook een generatie waarin heel veel gedronken en gerookt werd.”


“Het is nogal een vermoeden,” zei ze bijna verontwaardigd.


Veilig en effectief...

3 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page