top of page
dutchawakener3

Vaccinatieslachtoffer stelt GGD aansprakelijk voor de schade en dit is het absurde antwoord


Afgelopen week ontving vaccinatieslachtoffer Magdalena Dzambo een brief van GGD Rotterdam-Rijnmond als reactie op haar zogeheten stuitingsbrief, waarin ze hen aansprakelijk stelt voor de schade die ze heeft opgelopen door de Pfizer-vaccinatie.


“Wat mij verbaast, is dat de GGD beweert geen bewijs te hebben dat ik hen telefonisch op de hoogte heb gesteld van mijn vaccinatieschade. Ik het ontiegelijk vaak contact gehad met de GGD, maar blijkbaar kennen ze mij opeens niet meer? Of sta ik als ‘wappie’ in hun systeem?” schrijft ze op haar blog.


Bullshit

De GGD geeft aan niet aansprakelijk te zijn voor de schade, tenzij er een fout is gemaakt bij de toediening van het vaccin, wat volgens hen niet het geval is. Dzambo: “Is er gecontroleerd of het vaccin correct in de spier is geïnjecteerd en niet per ongeluk in een bloedvat? Hoe zij dit zonder onderzoek kunnen uitsluiten, blijft voor mij een raadsel.”


De GGD verwijst wat betreft informatievoorziening naar andere instanties zoals het RIVM, het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) en de fabrikant. Daarnaast wordt er beweerd dat er op de vaccinatielocaties informatie beschikbaar was over ernstige bijwerkingen. “Bullshit!” aldus Dzambo. “Sterker nog, wanneer je vragen stelde aan de GGD-medewerker over ernstige bijwerkingen op de priklocatie, werd je doorverwezen naar de website van het RIVM, die vervolgens weer verwees naar het CBG. Doorverwijzen is geen informatie verstrekken.”


Onverantwoord

“Het feit dat de GGD mij zelfs aanraadde een tweede vaccinatie te nemen nadat ik al te maken kreeg met ernstige bijwerkingen toont hoe onverantwoord deze ‘gezondheidsdienst’ handelt. Dit had rampzalige gevolgen kunnen hebben voor mijn gezondheid, zoals helaas bij anderen is gebeurd,” verzucht Dzambo.


Het is tijd dat de GGD verantwoordelijkheid neemt voor deze grove fouten en erkenning geeft aan degenen die schade hebben opgelopen, vindt ze.


De brief:


1 weergave0 opmerkingen

Comments


bottom of page